ສະບາຍດີ ! ມື້ນີ້ລາວອັບເດດ ຂໍນຳເອົາຄໍລຳ ຖາມ - ຕອບກົດໝາຍ ຈາກຫນັງສືພິມ ເສດຖະກິດ ການຄ້າ ມານຳສະເໜີ ເຊິ່ງມີການອະທິບາຍຫຼັກການພື້ນຖານຂອງຄວາມຮັບຜິດຊອບທາງແພ່ງໃນກໍລະນີລົດທີ່ແລ່ນຕາມຫຼັງຕຳລົດທີ່ແລ່ນທາງໜ້າທີ່ຜູ້ອ່ານຖາມວ່າລົດຄັນໃດຄວນຮັບຜິດຊອບ?.
ກ່ອນອື່ນໝົດຂໍສະເໜີຫຼັກການພື້ນຖານຕາມກົດໝາຍກ່ອນ, ຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການຈະລາຈອນທາງບົກ ( ສະບັບປັບປຸງ ) ເລກທີ 23/ສພຊ ລົງວັນທີ 12 ທັນວາ 2012 ມາດຕາທີ 19 ( ປັບປຸງ ) ກຳນົດໄວ້ວ່າ: “ ເມື່ອລົດສອງຄັນແລ່ນໃນຊ່ອງທາງຈະລາຈອນດຽວກັນແລ້ວລົດຄັນທີ່ແລ່ນຕາມຫຼັງຕ້ອງຮັກສາໄລຍະຫ່າງທີ່ເໝາະສົມກັບສະພາບເສັ້ນທາງ, ດິນຟ້າອາກາດ, ຂະໜາດ ແລະ ນໍ້າໜັກບັນທຸກຂອງລົດເພື່ອຮັບປະກັນ ຄວາມປອດໄພໃນກໍລະນີລົດທາງໜ້າຢຸດກະທັນຫັນ ” ເຊິ່ງກົດໝາຍບໍ່ໄດ້ກຳນົດໄລຍະຫ່າງເທົ່າໃດ.
ແຕ່ກໍ່ໃຫ້ອີງໃສ່ຄວາມເໝາະສົມເປັນພື້ນຖານ ແລະ ຕ້ອງຄາດຄະເນໄດ້ເຖິງຄວາມປອດໄພໃນກໍລະນີທີ່ລົດຄັນທາງໜ້າຢຸດກະທັນຫັນ ບວກກັບການຮັກສາຄວາມໄວຕາມການກຳນົດ ໂດຍກົດໝາຍບໍ່ໃຫ້ເກີນ 40 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງສຳລັບການສັນຈອນໜາແໜ້ນຕາມເສັ້ນທາງໃນຕົວເມືອງ, ເທສະບານ, ເຂດຊຸມຊົນ. ສະນັ້ນ, ໝາຍຄວາມວ່າລົດຄັນແລ່ນຕາມຫຼັງ “ ຜິດ ” ແລະ ຕ້ອງຮັບຜິດຊອບຕໍ່ຄວາມເສຍຫາຍຕ່າງໆທີ່ເກີດຂຶ້ນຕໍ່ຊັບສິນ, ສຸຂະພາບ ແລະ ຊີວິດຈາກອຸບັດເຫດຕຳລົດຄັນທີ່ແລ່ນທາງໜ້ານັ້ນ ເຊິ່ງເປັນຫຼັກການທົ່ວໄປທີ່ສາກົນຍອມຮັບ.
ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມ, ກໍ່ຍັງມີກໍລະນີລົດຄັນທີ່ແລ່ນທາງໜ້າຕ້ອງຮັບຜິດຊອບເຊັ່ນດຽວກັນ ຄື: ໃນກໍລະນີທີ່ມີລົດຄັນອື່ນອີກຢູ່ທາງໜ້າລົດຄັນທີ່ແລ່ນທາງໜ້ານັ້ນປ່ຽນຊ່ອງທາງຈະລາຈອນກະທັນຫັນຕັດໜ້າ, ມີຄົນ ຫຼື ສັດແລ່ນຕັດໜ້າພາໃຫ້ລົດຄັນທາງໜ້າ ( ຄັນກາງ ) ຕ້ອງຢຸດກະທັນຫັນ ເຊິ່ງໃນກໍລະນີນີ້ລົດຄັນທີ່ແລ່ນຕັດໜ້າ, ຄົນ ຫຼື ເຈົ້າຂອງສັດຕ້ອງຮັບຜິດຊອບຄວາມເສຍຫາຍຕາມຫຼັກການ, ຜູ້ໃດກໍ່ຄວາມຜິດ ຜູ້ນັ້ນຕ້ອງຮັບຜິດຊອບຕໍ່ຄວາມເສຍຫາຍທາງແພ່ງ ແລະ ອາຍາ ( ກໍລະນີທີ່ມີຄົນເສຍຊີວິດ ).
ບໍ່ວ່າໃນກໍລະນີໃດເຈົ້າໜ້າທີ່ຕຳຫຼວດຈະລາຈອນຈະດຳເນີນຄະດີຕາມຫຼັກການກົດໝາຍ, ຖ້າຫາກຜູ້ຖືກເສຍຫາຍ ແລະ ຜູ້ກໍ່ຄວາມເສຍຫາຍບໍ່ສາມາດຕົກລົງກັນໄດ້ກ່ຽວກັບການໃຊ້ແທນຄ່າເສຍຫາຍແລ້ວແຕ່ກໍລະນີໜັກ ຫຼື ເບົາ ແລະ ໃນກໍລະນີທີ່ໜັກ ຫຼື ຕົກລົງກັນບໍ່ໄດ້ກໍ່ຕ້ອງໄດ້ໃຫ້ສານພິຈາລະນາຕັດສີນ.
ເພື່ອຫຼີກລຽງ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນອຸບັດເຫດໃນການສັນຈອນໃນຕົວເມືອງພວກເຮົາ ທຸກຄົນຄວນມີສະຕິ ແລະ ຂັບຂີ່ລົດດ້ວຍ ຄວາມລະມັດລະວັງໃຫ້ຖືກກົດລະບຽບຈະລາຈອນ, ເຫັນໃຈຜູ້ຂັບຂີ່ ແລະ ສັນຈອນຕາມທ້ອງຖະໜົນນຳກັນ; ຂ້າພະເຈົ້າເຊື່ອວ່າບັນຫາອຸບັດເຫດຈະຕ້ອງຫຼຸດໜ້ອຍຖອຍລົງແນ່ນອນ.
ຖ້າທ່ານຜູ້ອ່ານຍັງມີຄວາມຂ້ອງໃຈກ່ຽວກັບກົດໝາຍບັນຫາໃດຂໍໃຫ້ສອບຖາມມາຍັງ ບກ ໜັງສືພິມ ຫຼື ຕິດຕໍ່ຜ່ານ norniti2017@gmail.com.
ໂດຍ ນໍ. ນິຕິ , ຫນັງສືພິມ ເສດຖະກິດ ການຄ້າ
-----------------
Laos Update : ໃຫ້ທ່ານຫຼາຍກວ່າຂ່າວ
0 comments:
Post a Comment