ກໍ່ສ້າງ

ກອງປະຊຸມຄັ້ງທີ 4 ຂອງຄະນະຊີ້ນຳໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຫາລືກຳນົດລາຄາຊົດເຊີຍ ສິ່ງກີດຂວາງ


ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ເປີດກອງປະຊຸມຄັ້ງທີ 4 ຂອງຄະນະຊີ້ນຳໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ແຕ່ຊາຍແດນລາວ-ຈີນ ຫາ ນະຄອນ ຫຼວງວຽງຈັນ ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ ໂດຍການເປັນປະທານນຳໂດຍ ທ່ານ ປອ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ຫົວໜ້າ ຄະນະຊີ້ນຳໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ຫົວໜ້າຄະນະຄຸ້ມຄອງໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ. ມີບັນດາທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ, ທ່ານຮອງເຈົ້າຄອງນະ ຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ບັນດາທ່ານຮອງເຈົ້າແຂວງ, ເຂົ້າຮ່ວມທັງໝົດ 18 ທ່ານ.

ກອງປະຊຸມໄດ້ຮັບຟັງລາຍງານ ບົດບັນທຶກກອງປະຊຸມຄັ້ງທີ 3 ຂອງຄະນະຊີ້ນຳໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຄັ້ງວັນທີ 25/8/2017, ຮັບຟັງລາຍງານຄວາມຄືບໜ້າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການ ແລະ ຂໍ້ສະເໜີ, ພ້ອມກັນນີ້ບັນ ດາທ່ານຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ປະກອບຄຳຄິດຄຳເຫັນ ຮ່າງຄູ່ມືການຊຳລະຄ່າຊົດເຊີຍສິ່ງກີດຂວາງ, ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການ ກຳນົດລາຄາຫົວໜ່ວຍຊົດເຊີຍສິ່ງກີດຂວາງຂອງທ່ານ ເຈົ້າແຂວງໆວຽງຈັນ, ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການກຳນົດລາຄາ ຫົວໜ່ວຍຊົດເຊີຍສິ່ງກີດຂວາງຂອງທ່ານເຈົ້າແຂວງໆ ຫຼວງພະບາງ, ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການກຳນົດລາຄາຫົວໜ່ວຍຊົດ ເຊີຍສິ່ງກີດຂວາງຂອງທ່ານ ເຈົ້າແຂວງໆ ຫຼວງນ້ຳທາ, ບົດບັນທຶກກອງປະຊຸມໃນວັນທີ 1/3/2018 ກ່ຽວກັບງົບປະ ມານຄ່າຊົດເຊີຍສິ່ງກີດຂວາງ, ມູນຄ່າກໍ່ສ້າງທາງເຊື່ຶອມເຂົ້າສະຖານີລົດໄຟ ແລະ ງົບປະມານປະຈຳປີ 2018 ຂອງຄະ ນະຄຸ້ມຄອງໂຄງການ, ຂໍ້ຕົກລົງການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຄະນະຊີ້ນຳ.


ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ທັງເປັນຫົວໜ້າຄຸ້ມຄອງໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ກ່າວວ່າ: ມາຮອດປັດຈຸບັນ, ​ວຽກງານ​ປັກ​ຫລັກ​ໝາຍ​ຂອບ​ເຂດ​ແລວທາງລົດໄຟແຕ່ນະ ຄອນຫລວງວຽງຈັນ-ແຂວງຫລວງນໍ້າທາທີ່ມີຄວາມຍາວ​ທັງໝົດ 409 ກິ​ໂລ​ແມັດແມ່ນສໍາເລັດແລ້ວ 100%. ສໍາລັບການ​ເຈາະ​ອຸໂມງໄດ້ກວ່າ 55 ແຫ່ງລວມມີຄວາມຍາວກວ່າ 48 ກິໂລແມັດ, ​​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ 66 ​ແຫ່ງ, ສ້າງ​ເສົາ​ຂົວ​ສຳ​ເລັດ 285 ​ເສົາ, ​ເຈາະ​ເສົາເຂັມ​ຂົວ​ສໍາເລັດ 4.410 ​ເຂັມລວມຄວາມ​ຍາວກວ່າ 119 ກິໂລ​.

ສ່ວນວຽກອື່ນໆ ເຊັ່ນ: ການກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​​ເຂົ້າຫາ​ສະຖານທີ່ກໍ່ສ້າງ,​ ຕິດຕັ້ງສາຍ​ສົ່ງ​ໄຟຟ້າ, ໝໍ້​ແປງ​ໄຟ, ກໍ່ສ້າງ​ລະບົບ​ນ້ຳປະປາເຫັນວ່າມີຄວາມຄືບໜ້າຕາມແຜນການວາງໄວ້ ແລະ ຂະນະດຽວກັນກໍພົບບາງບັນຫາຫຍຸ້ງຍາກຈໍານວນໜຶ່ງຄື: ​ສະພາບ​ດິນ​ຕາມ​ແລວ​ທາງບາງຈຸດ​ເປັນ​ດິນ​ອ່ອນ ​ແລະ ອົມນໍ້າ ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ເຈາະ​ອຸໂມງ​ມີ​ຄວາມ​ລຳບາກ ແລະ ໃຊ້​ເວລາ​ດົນ ແລະ ການ​ສະໜອງ​ພະລັງງານ​ໄຟຟ້າໃນ​ບາງ​ຈຸດ​ກໍ່ສ້າງບໍ່​ພຽງພໍ ແລະ ໂດຍລວມເຫັນວ່າການກໍ່ສ້າງໂຄງການດັ່ງກ່າວມີຄວາມຄືບໜ້າປະມານ 26%.

ສ່ວນວຽກອື່ນໆ ເຊັ່ນ: ການກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​​ເຂົ້າຫາ​ສະຖານທີ່ກໍ່ສ້າງ,​ ຕິດຕັ້ງສາຍ​ສົ່ງ​ໄຟຟ້າ, ໝໍ້​ແປງ​ໄຟ, ກໍ່ສ້າງ​ລະບົບ​ນ້ຳປະປາເຫັນວ່າມີຄວາມຄືບໜ້າຕາມແຜນການວາງໄວ້ ແລະ ຂະນະດຽວກັນກໍພົບບາງບັນຫາຫຍຸ້ງຍາກຈໍານວນໜຶ່ງຄື: ​ສະພາບ​ດິນ​ຕາມ​ແລວ​ທາງບາງຈຸດ​ເປັນ​ດິນ​ອ່ອນ ​ແລະ ອົມນໍ້າ ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ເຈາະ​ອຸໂມງ​ມີ​ຄວາມ​ລຳບາກ ແລະ ໃຊ້​ເວລາ​ດົນ ແລະ ການ​ສະໜອງ​ພະລັງງານ​ໄຟຟ້າໃນ​ບາງ​ຈຸດ​ກໍ່ສ້າງບໍ່​ພຽງພໍ ແລະ ໂດຍລວມເຫັນວ່າການກໍ່ສ້າງໂຄງການດັ່ງກ່າວມີຄວາມຄືບໜ້າປະມານ 26%.

ແຫລ່ງທີ່ມາຈາກກະຊວງ ຍທຂ
-----------------

Laos Update : ໃຫ້ທ່ານຫຼາຍກວ່າຂ່າວ


About Laos Postcard - Noy

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.