ບັນຫາລົດບັນທຸກທີ່ບັນທຸກສິນຄ້າໜັກເກີນກຳນົດ ແລ່ນເຂົ້າຕົວເມືອງ ເປັນສາເຫດໜຶ່ງທີ່ພາໃຫ້ ການສັນຈອນຕິດຂັດ ແລະ ເຮັດໃຫ້ຖະໜົນເປ່ເພກ່ອນອາຍຸການໃຊ້ງານ, ສົ່ງຜົນກະທົບຫຼາຍດ້ານ ໂດຍສະເພາະການສູນເສຍງົບປະມານໃນການບູລະນະ ສ້ອມແປງເສັ້ນທາງໃນແຕ່ລະປີເປັນຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍ, ໃນໜຶ່ງປີຜ່ານມາ ໜ່ວຍງານຄຸມຄອງລົດບັນທຸກໜັກໃນນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໄດ້ກວດພົບລົດບັນທຸກໜັກເກີນກຳນົດຈຳນວນ 2.113 ຄັນ.
ທ່ານ ສົມຄິດ ບຸນເຮືອງ ຫົວໜ້າໜ່ວຍງານຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກໜັກ ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ນະຄອນ ຫຼວງວຽງຈັນ ໄດ້ໃຫ້ສຳພາດວ່າ ຢູ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ມີດ່ານກວດກາຕິດຊັ່ງນ້ຳໜັກ ລົດບັນທຸກຈຳນວນ 4 ຈຸດຄື: ດ່ານແຈ້ງສະຫວ່າງ, ດ່ານໂພສີ, ດ່ານຫຼັກ 21 ແລະ ດ່ານໜອງດາ+ຈຸດກວດກາເຄື່ອນທີ່ສະເພາະກິດ ທີ່ເຮັດໜ້າທີ່ກວດກາ ແລະ ຕິດຊັ່ງໃນການຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ບັນທຸກນ້ຳໜັກເກີນຈາກການອະນຸຍາດ ເພື່ອປົກປັກຮັກສາເສັ້ນທາງຫຼວງ ແລະ ຂົວ ໃຫ້ມີອາຍຸການນຳໃຊ້ຍາວນານ ແລະ ເປັນການປະຢັດງົບປະມານລາຍຈ່າຍຂອງລັດໃນການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງທາງ ເຊິ່ງການກວດກາ ແລະ ຕິດຊັ່ງ ມີ 3 ປະເພດຄື: ຕິດຊັ່ງຕົວຈິງ ແລະ ການແຈ້ງຜ່ານ.
ຜ່ານການກວດກາໃນໄລຍະ 1 ປີທີ່ຜ່ານມາ ກວດພົບລົດບັນທຸກໜັກເກີນຈຳນວນ 2.113 ຄັນ, ໃນນີ້ມີລົດບັນທຸກປະເພດ 6 ລໍ້ ຈຳນວນ 41 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 8 ລໍ້ ມີ 23 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 10 ລໍ້ ມີ 745 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 12 ລໍ້ ມີ 1.032 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 16 ລໍ້ ມີ 4 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 18 ລໍ້ ມີ 18 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 20 ລໍ້ ມີ 6 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 22 ລໍ້ມີ 222 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 24 ລໍ້ມີ 13 ຄັນ, ລົດບັນທຸກ 28 ລໍ້ມີ 2 ຄັນ.
ໃນການແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ໜ່ວຍງານຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກໜັກ ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ກວດກາໃນກໍລະນີທີ່ພົບເຫັນຜູ້ຂັບຂີ່ລົດບັນທຸກແກ່ເຄື່ອງ, ສິນຄ້າ ແລະ ແກ່ຫີນ-ຊາຍ ໜັກເກີນກຳນົດ ຈະຖືກປະຕິບັດຕາມດຳລັດວ່າດ້ວຍການປັບໃໝ ແລະ ມາດຕະການຕ່າງໆຕໍ່ຜູ້ລະເມີດລະບຽບ, ກົດໝາຍດຽວກັບການສັນຈອນທາງບົກ, ການຂົນສົ່ງທາງບົກ ແລະ ການປົກປັກຮັກສາທາງຫຼວງ ເລກທີ 188/ນຍ ເຊິ່ງດຳລັດສະບັບດັ່ງກ່າວລະບຸໄວ້ຢ່າງຈະແຈ້ງວ່າ ຢູ່ໃນມາດຕາ 33 ວ່າດ້ວຍການບັນທຸກສິນຄ້າ ຫຼື ເຄື່ອງຂອງເກີນຂະໜາດຄື: ຜູ້ຂັບຂີ່ ຫຼືເຈົ້າຂອງລົດຫາກໄດ້ບັນທຸກເຄື່ອງ, ສິນຄ້າ, ແກ່ຫີນ ແລະ ຊາຍເກີນຂະໜາດແລ້ວເຮັດໃຫ້ກີດຂວາງຈະລາຈອນເຊັ່ນ: ຍາວໂພດ, ກ້ວາງໂພດ ຫຼືສູງໂພດ ຈະຖືກປັບໃໝ 80.000 ກີບ ຕໍ່ຖ້ຽວຕໍ່ຄັນ, ພ້ອມທັງຮັບຜິດຊອບຕາມແຈ້ງການສະບັບເລກທີ 2157/ຄຂປກ ກະຊວງຄົມມະນາຄົມ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄປສະນີ ແລະ ກໍ່ສ້າງ.
ໃນເມື່ອກ່ອນໃນການວາງມາດຕະການ ຕໍ່ຜູ້ລະເມີດຂໍ້ກຳນົດວ່າດ້ວຍ ດ່ານອະນຸມັດນ້ຳໜັກລວມສູງສຸດຂອງລົດຂົນສົ່ງ ແລ່ນຕາມທາງບົກໃນສປປ ລາວ ແມ່ນຈະຖືກປັບໃໝຄ່າເສຍຫາຍເສັ້ນທາງ 6.700 ກີບຕໍ່ກິໂລແມັດ, ຄ່າບໍລິການຊັ່ງນ້ຳໜັກເກີນ 300 ກີບຕໍ່ກິໂລແມັດ, ຄ່າຄຸ້ມຄອງທາງ 1 ກິໂລແມັດຕໍ່ 7.000 ກີບ ແລະ ຄ່າປັບໃໝນ້ຳໜັກເກີນ 50.000 ກີບ ຕໍ່ຖ້ຽວຕໍ່ຄັນ.
ເພື່ອເປັນການຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກໃຫ້ເຂົ້າຕາມລະບຽບຫຼັກການ, ບັນທຸກນ້ຳໜັກຂອງລົດຂົນສົ່ງ ໂດຍສະເພາະຜູ້ປະກອບທຸລະກິດແກ່ເຄື່ອງ, ສິນຄ້າ ແລະ ແກ່ຫີນ-ຊາຍ ຕາມຈຸດຕ່າງໆ ແລະ ເສັ້ນທາງພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຕ້ອງ ເຄື່ອນໄຫວຢ່າງຕັ້ງໜ້າໃນການສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂຢ່າງຈິງຈັງ ໃນການຕິດຊັ່ງໃນການຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກໜັກບໍ່ໃຫ້ມີນ້ຳໜັກເກີນການອະນຸຍາດ ເພື່ອເປັນການປົກປັກຮັກສາເສັ້ນທາງຫຼວງ ແລະ ຂົວ ໃຫ້ມີອາຍຸການນຳໃຊ້ທີ່ຍາວນານ ທັງເປັນການປະຢັດງົບປະມານລາຍຈ່າຍຂອງລັດໃນການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງຂົວທາງ.
ແຫຼ່ງຂ່າວຈາກ: ປກສ
-----------------
Laos Update : ໃຫ້ທ່ານຫຼາຍກວ່າຂ່າວ
0 comments:
Post a Comment